Tuesday 23 August 2011

Aku xnk kau rase ape yg aku rase!

Assalamualaikum w.b.t.

bukan nk membebel. bukan nk berceloteh. sekadar mahu berpesan. kerana rase terpanggil utk memberi pesanan kepade rakan dn taulan supaya TIDAK ke arah yg membinasakan.

Maaflah jika ada sesiape yg terase. Aku bukan org baik2. Aku hanye manusie biase yg ade nafsu. dn juge ade akal untuk berfikir. Kite smue same. yg membezakan hanyalah taqwa.

Tolonglah! perisaikan diri, jiwa dn hati dgn nama Allah. tingkatknlah iman kerane iman manusia boleh berkurang dn boleh bertambah. kite bukan dilahirkan tanpa dose seperti Nabi. tp Allah xkn ubh nasib sesuatu kaum kalau mereka yg tidak mengubah nasib mereka sndiri.

Sedarlah wahai teman, shbt2mu ini ingin yg terbaik utk kita semua. ingin sama2 menjejakkan kaki ke syurga. Tolonglah sedar selagi masih ada kesempatan. Tolonglah! Keseronokan duniawi tu sementare je. SEMENTARA sahaja. xkn kekal smpai bila2. tolonglah. aku dah rase ape yg kau akn rase nt. sblm kau akn terlebih tersasar. aku mohon pada kau. Tolonglah kembali ke pangkal jalan. Tolonglah jd seperti dulu. apa yg kau lalui skrg ni ujian sbnrnye utk kau. Tlglah jd kuat! Aku xnk kau rase menyesal di kemudian hari sprti ape yg aku dah lalui. Tolonglah!

Semoga kau sedar cepat dr keseronokan duniawi ni. Aku sentiase mendoakan yg terbaik utk kau.

shootnote : kau sahabat, kau teman. =)

No comments: